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ABOUT

オントレードにおける
「プレミアムスピリッツ」の
ブランド確立を目指して

ごあいさつ

プレミアムスピリッツのブランド確立はバーを中心とした オントレードでしかできないと考えています。

内外の洋酒会社で働いた30年の間に数多くの素晴らしいスピリッツブランドのセールスやマーケティングに携わりました。なかでもスミノフ、ボンベイ・サファイア、ホセ・クエルボ、バカルディそしてグレー・グースといったインターナショナルブランドでは、消費者認知度も配荷もほぼゼロに近い段階からブランドを確立してゆくというマーケティングの醍醐味を味わいました。

これらのプレミアムスピリッツブランドを扱うなかで常に意識してきたのは、「プレミアムスピリッツのブランド確立はバーを中心としたオントレードでしかできない」ということです。プレミアムスピリッツはバーテンダーが「きちんと説明して」、「きちんと作って」、はじめて消費者が楽しんで認知することができるのです。

しかしながら、現在の酒類業界はこのような工程を受け入れなくなってきました。全てにおいて「規模」が追求されていることがその理由です。そして、洋酒もビール会社の流通にのせて「規模」を夢見ようとしています。しかし、スーパー・コンビニと居酒屋にしか興味のないビール会社に移った時点で洋酒は「ブランド」ではなく「品ぞろえ」でしかなくなってしまうのが現実です。しかも消費者がバーテンダーをとおして「ブランド」を体験するバーはすでにビール会社にとっては営業の対象外となっています。

ジャパンインサイトは、このような情況に対するアンチテーゼとして「プレミアムスピリッツのブランド確立はバーを中心としたオントレードでしかできない」という考え方を基に2011 年8 月に設立されました。

ジャパンインサイトはプレミアムスピリッツのブランド確立はバーを中心としたオントレードでしかできないと考えています。
ジャパンインサイトは日本市場におけるプレミアムホワイトスピリッツの可能性を信じています。
そしてジャパンインサイトは常にユニークなマーケティングを展開してブランドビルディングを目指します。

sample

 About us…. 

Japan Insight was established by Shigeo Fukuda:
in August 2011.

Shigeo has been integral in developing Premium
Western Spirit Brands in the Japanese Liquor market for over 30 years. These included the following
internationally recognized brands:
Smirnoff, Bombay Sapphire, Jose Cuervo, Bacardi and Grey Goose. At the time of their launch in Japan these
brands had little or no awareness nor distribution.
Thus Shigeo patiently followed his belief that “premium
spirits can only be established through brand building
activities,focused initially in the on-trade channel”
Thus on-trade expertise, channel management, staff
training and subsequent recommendation by
educated staff at point of purchase continue to drive
his ethos and establish a strong consumer platform.

Shigeo continues to offer this business practice
today and has created a company that pursues neither
immediate volume nor scale. He focuses on bar by bar
patient brand building through targeting distribution
and encouraging recommendation. He believes that
volume and scale comes with effective distribution and
the establishment of awareness through hard yards

This modus-operandi is in sharp contrast to the current
situation whereby brands pursue scale through mass
distribution and lose their focus when sold by large
conglomerate breweries.. This approach has effectively
ignored the patient brand building required to establish
new products and has effectively locked out brands not
belonging to multi-national drinks corporations with links to Japanese Breweries.

Our promise:
We believe that premium spirits brands can be only
testablished in on-trade, such as bars. We believe
thet opportunity of premium western white spirits in
Japaneset market. And we develop unique marketing
method for brand building.

1978-1989 ニッカウヰスキー(現アサヒビール)
1990-1995 IDV JAPAN *IDV : International Distillers and Vintners (現DIAGEO)
1995-1997 IDV UK (英国) スミノフウォッカ・ブランドマネージャー
1997-1999 日本ヒューブライン マーケティング本部長
2000-2010 バカルディジャパン 代表取締役社長
2011 ジャパンインサイト株式会社設立

会社概要

会社名 ジャパンインサイト株式会社
代表者 代表取締役 福田恵夫
設立 2011年8月1日
資本金 9百万円
オフィス 〒152-0035 東京都目黒区自由が丘1-4-10 カランタ1966-303
TEL 03-6421-4988
FAX 03-6421-4989
URL http://www.japaninsight.jp/
事業内容

洋酒の輸入・卸売及びマーケティング

酒類等の輸出入係わるコンサルティング

賛助会加入実績

日本バーテンダー協会

NPO法人プロフェッショナル・バーテンダーズ機構

一般社団法人日本ホテルバーメンズ協会

ビジネスパートナー

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